În Producătorul francez de automobile Peugeot a publicat fotografiile și informațiile oficiale referitoare la noul sedan de segment compact 408. Acesta nu este un model nou, ci mai degrabă este un facelift al modelului anterior, modificările aduse făcându-l să semene foarte mult cu hatchback-ul 308.
Peugeot 408 a fost lansat pe piață în 2014 și a primit un facelift subtil patru ani mai târziu. Astfel, acum avem de-a face cu cea de-a doua actualizare din ciclul de viață al sedanului de clasă medie.
Zilele trecute, constructorul din Hexagon a publicat o imagine-teaser cu viitorul SUV compact cu același nume, destinat exclusiv pieței din Europa. Acesta nu are, însă, nici o legătură cu noul model pe care francezii tocmai l-au dezvăluit.
Modelul de față este varianta sedan a actualului 308. Spre deosebire de hatchback, 408 a fost dezvoltat pe vechea platformă EMP2, folosită și de generația anterioară 308. Dimensiunile au rămas neschimbate, astfel că mașina măsoară 4.750 mm în lungime și are un ampatament de 2.730 mm.
Din punct de vedere estetic, 408 adoptă o parte frontală complet schimbată. Astfel, grila a crescut în dimensiuni și este flancată acum de noile faruri LED ascuțite și de luminile de zi.
Acestea din urmă sunt amplasate vertical pe prizele de aer false și au forma unor colți de leu, simbolul mărcii franceze. Aspectul exterior este întregit de jantele din aliaj cu cinci spițe. Clienții vor avea la dispoziție o nouă gamă de culori pentru caroserie.
Privit din lateral, noul model are o siluetă ce amintește de precedenta generație a lui 308. La spate, comparativ cu modelul anterior, sedanul a primit un set de stopuri redesenate, care sunt conectate printr-o bandă finisată în negru lucios neiluminată. În același timp, locul destinat plăcuței de înmatriculare a fost mutat mai jos, pe spoiler.
La interior, noul 408 vine cu o versiune nouă a sistemul Peugeot iCockpit, care nu este, însă, la fel de funcțional și de elegant ca acela de pe 308. Tabloul de bord a fost reproiectat și include un instrumentar digital de 12 inch și un ecran central de 10 inch ale cărui comenzi rapide sunt amplasate dedesubt, ca la o aeronavă. În plus, avem un volan cu diametru redus și un ornament ce imită aluminiul pe toată lățimea bordului.
Din punct de vedere tehnic, noul 408 vine într-o singură versiune de motorizare. Vorbim despre un propulsor termic cu 4 cilindri turbo pe benzină de 1,6 litri. Acesta dezvoltă 170 CP și 250 Nm de cuplu. Resursele sunt trimise către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu 6 trepte. Francezii nu au dezvăluit performanțele mașinii.
Automobilul este destinat exclusiv pieței din China și este disponibil pentru comenzi. Prețul de pornire este echivalentul a circa 16.700 de euro.